U wijzigt naar een andere productgroep.
D.w.z. dat u hiervoor een aparte winkelwagen heeft en dat hiervoor ook andere instellingen kunnen zijn geselecteerd.
De winkelwagen met uw huidige selectie blijft hier ongewijzigd beschikbaar.
De voordelen
Mijn account
Inloggen
Winkelvoorkeuren
Catalogus
Bestellen - Checkout
De voordelen
Wat zijn de voordelen van het bestellen via de webshop?
U heeft 24/7 toegang tot onze webshop waar u altijd over de correcte product- en prijsinfo beschikt. In de winkelwagen heeft u meteen zicht op uw uiteindelijke prijs, inclusief extra kortingen en transportkost.
U ontvangt onmiddellijk een ordernummer en ontvangstbevestiging en uw order kan heel snel verwerkt en bevestigd worden. Niets dan voordelen dus!
Mijn account
Wie kan toegang krijgen tot de Wienerberger webshop om bestellingen te plaatsen?
Indien uw bedrijf rechtstreeks aankoopt bij Wienerberger kunnen uw medewerkers een login krijgen.
Hoe kan ik een account verkrijgen toegang te hebben tot de Wienerberger webshop?
U kunt op 2 manieren een login aanvragen voor uzelf of een medewerker.
- Ofwel vult u het formulier in via deze link en wordt het account door het Wienerberger webhop team aangemaakt.
- Ofwel heeft iemand van uw bedrijf reeds een account en een beheerdersfunctie. Deze beheerder kan ook nieuwe gebruikers toevoegen: zie volgende vraag.
U ontvangt hierna per productgroep een uitnodiging.
Hoe kan ik zelf een nieuwe gebruiker/besteller van onze firma toevoegen voor de Wienerberger Webshop?
In het menu "Mijn bedrijf" vindt u "Gebruiker uitnodigen" terug. U vult het e-mailadres in van de persoon die u toegang wilt geven tot de webshop en u kunt aangeven welke functie(s) en toelating(en) u aan deze nieuwe gebruiker wil toekennen.
U kunt deze gebruiker ook een beheerdersfunctie geven of enkel toelating geven om bestellingen te plaatsen en documenten te raadplegen. Met het aanvinken van "prijzen zien" geeft u de gebruiker toelating om nettoprijzen te zien en facturen te raadplegen. U dient dit per productgroep te doen.
Deze persoon ontvangt vervolgens per productgroep een uitnodiging om zich te registreren via e-mail.
Indien er meerdere uitnodigingen gestuurd worden, zal deze persoon zich via de eerste uitnodiging dienen te registreren. Vanaf de tweede uitnodiging dient deze persoon enkel eenmalig de link te volgen.
Inloggen
Hoe kan ik inloggen in de webshop?
U dient eerst een productgroep te selecteren.
Daar zal u doorverwezen worden naar de loginpagina.
U kunt per productgroep de catalogus raadplegen en een winkelwagen vullen. Ook de documenten en orders zijn te raadplegen per productgroep.
Winkelvoorkeuren
Hoe kan ik vermijden dat ik elke keer mijn winkelvoorkeuren moet aanklikken na het inloggen?
De eerste keer dat u inlogt, kan u een aantal vaste parameters aanduiden en het vakje "Bewaar mijn winkelvoorkeuren" aanvinken.
U kunt ten allen tijde uw selectie raadplegen en indien nodig aanpassen via het vinkje rechts van uw klantnaam, helemaal bovenaan de pagina.
Ook in de winkelwagen krijgt u nog eens een overzicht van uw selectie en kunt u deze indien nodig nog aanpassen.
Waar kan ik mijn geselecteerde winkelvoorkeuren raadplegen of wijzigen?
U kunt ten allen tijde uw selectie raadplegen en indien nodig aanpassen via het vinkje rechts van uw klantnaam, helemaal bovenaan de pagina.
Ook in de winkelwagen krijgt u nog eens een overzicht van uw selectie en kunt u deze indien nodig nog aanpassen voordat u uw bestelling plaatst.
Ik heb een offerte of een betrokken partner geselecteerd in de Winkelvoorkeuren. Kan ik dit nog wijzigen?
Ja, dit kan nog gewijzigd worden.
U kunt ten allen tijde uw selectie raadplegen en indien nodig aanpassen via het vinkje rechts van uw klantnaam, helemaal bovenaan de pagina.
Ook in de winkelwagen krijgt u nog eens een overzicht van uw selectie en kunt u deze indien nodig nog aanpassen voordat u uw bestelling plaatst.
Catalogus
Ik kan een bepaald product uit de catalogus niet bestellen. Wat kan ik doen?
U kunt eerst controleren of het product wel beschikbaar is op de door u geselecteerde afhaallocatie.
U vindt de afhaallocatie van elk product terug in de infobutton naast elk artikelnummer. En u vindt uw geselecteerde afhaallocatie terug in uw winkelvoorkeuren of rechts in de grijze balk bovenaan de pagina.
U kunt de afhaallocatie in de winkelvoorkeuren wijzigen maar wees u ervan bewust dat bepaalde producten die u reeds aan de winkelwagen had toegevoegd bijgevolg kunnen worden verwijderd.
Kunt u het product helemaal niet terugvinden in de catalogus dan neemt u best contact op met het webshop team via de contactgegevens helemaal onderaan deze pagina.
Bestellen - Checkout
Ik kan in de laatste stap van de checkout niet op de knop "order plaatsen" klikken. Ik krijg hier een verbodsbord te zien.
U zal eerst het vakje voor de aanvaarding van de Verkoopsvoorwaarden moeten aanvinken.
Hierna is de knop "order plaatsen" wel beschikbaar.